Συμμετοχή στη δράση «Προστατεύοντας τις θάλασσές μας»

Σήμερα, 06 Μαρτίου 2024, το Β1 τμήμα του 2ου Γυμνασίου Χίου, υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών Μπάτσιου Παρασκευής & Φωτοπούλου Αικατερίνης, συμμετείχε στην υλοποίηση της δωρεάν δράσης «Προστατεύοντας τις θάλασσές μας»  του προγράμματος Tech Talent School για εκπαιδευτικούς.  που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Η δράση υλοποιείται από τη  Socialinnov με την υποστήριξη του Ιδρύματος Α Κ. Λασκαρίδης.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Προστατεύοντας τις θάλασσές μας» στοχεύει, μέσω διεπιστημονικών STEM/STEAM προσεγγίσεων, να εμπλέξει άμεσα τους μαθητές/τριες στην επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος που αφορά την προστασία του παράκτιου και θαλάσσιου περιβάλλοντος. Με χρήση ψηφιακών μέσων, όπως το Micro:bit, έχουμε πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών και τη δυνατότητα λήψης και απεικόνισης μετρήσεων από το φυσικό περιβάλλον. Μέσω του προγραμματισμού αναπτύσσεται η Υπολογιστική Σκέψη με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος.

Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν και κατέγραψαν την κατάσταση της παράκτιας περιοχής της Χίου. Στη συνέχεια συνέλεξαν δεδομένα και πειραματίστηκαν με τη χρήση κατάλληλων αισθητήρων, μετρώντας τη θερμοκρασία και το ΡΗ. 

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές/μαθήτριες, είναι σε θέση να: 

• γνωρίζουν τις επιπτώσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον. 

• γνωρίζουν τον υπολογιστή Micro:bit και να τον χρησιμοποιούν σε συνδυασμό με αισθητήρες για τη λήψη μετρήσεων. 

• συνεργάζονται για την εξεύρεση λύσεων. 

• εντοπίζουν τις επιδράσεις των ανθρωπογενών παρεμβάσεων στη δημιουργία αλλά και στη λύση των προβλημάτων. 

• γνωρίζουν τις βασικές μεθόδους επιστημονικής έρευνας. 

Η διδακτική προσέγγιση που χρησιμοποιήθηκε βασίζεται στη διεπιστημονική, διερευνητική προσέγγιση STEM/STEAM, σε συνδυασμό με τη μελέτη στο πεδίο (field study) και την ανάληψη δράσης. Οι μαθητές/τριες διερευνούν το πρόβλημα εργαζόμενοι σε ομάδες, προβληματίζονται, παρατηρούν, πειραματίζονται, συλλέγουν, καταγράφουν τα δεδομένα τους, καταλήγουν σε συμπεράσματα και αποκτούν εμπειρία και γνώση του περιβαλλοντικού ζητήματος της θαλάσσιας ρύπανσης. 

Μέσω του προγράμματος, αυτού, προάγεται η αξία των παράκτιων και θαλάσσιων οικοσυστημάτων και η ανάγκη προστασίας τους, ενώ ενισχύονται τα κίνητρα των μαθητών/μαθητριών μέσα από την ικανοποίηση που προσφέρουν η προσπάθεια και η συμμετοχή για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού.